Der har været tegnet beregnet gættet, spået og talt om en fast HH-forbindelse i over 20 år, det ser ud til at den nu kommer, men ingen ved hvor.?
Der har været talt lige så længe om en ny aflastende RING5. - først bag om Ballerup-Værløse-Farum og Lyngby, men gennem tiden er trafikken og behovet blevet større, og i takt hermed er RING5 planerne rykket længere Nord på. - så var det over Allerød langs Sjælsmarkvej mod motorvejen ved Hørsholm, - - så fik den en tand længere mod Nord, - over Kettinge og på motorvejen ved Nivå. - Nu endnu længere mod Nord med indfletning på Motorvejen ved Humlebæk. - Hvad bliver næste træk?
Efter Femern forbindelsens igangsætning tales der nu om en fast HH-forbindelse i tilknytning til en ny RING5.?
Nu er sygehusplanen snart fuldt udrullet og vi har fået et supersygehus i Hillerød, - - Frederikssund og Helsingør nedlægges og afstanden til hospitalsbehandling bliver længere.
Såvel Frederikssund som Hillerød har for længst overhalet Helsingør mht. industri og arbejdspladser, og når den nye bydel "vingen" og "Silicon Valey" i Frederikssund står færdig vil Helsingør være et provinshul i lyset af Frederikssund, Hillerød, og Roskilde, som også investerer 3,5 Mia, i en helt ny bydel
Helsingør er i dag den 3. største by på Sjælland, men om bare fem år vil Helsingør skrumpe ind til et Provinshul på 8. pladsen. HVIS IKKE KOMMUNEN SNART TAGER SIG SAMMEN TIL AT LAVE EN SAMLET UDVIKLINGSPLAN.
fs.a. RING5 og en HH-Tunnel tror jeg det næste træk bliver en RING5 i direkte forlængelse af Tunnelrøret, og med de tiltag/udvikling der sker i Hillerød, Frederikssund og Roskilde, ser det fornuftigt ud hvis man fører RING5 syd om Fredensborg (som også er i udvikling), Syd om Hillerød så tæt på Supersygehuset og et planlagt Supercenter(større end Fields), - med en bue der forbinder en ny motorvej til Frederikssund, og ned tæt på Roskilde´s industri og nye bydel, og videre mod et nyt transportcenter i Køge, derfra til Femern.
I Helsingør er der mange gisninger om hvor røret stikker op fra Øresund:
1. Vi har en korridor nord om Helsingør, - Det bliver for dyrt og de planer er skrinlagt for mange år siden.
2. Vi har en mulighed i en smal korridor gennem eller under Egebæksvang.? - Vi er nu oppe på 6 spor og en jernbane, - der skal eksproprieres for mange ejendomme , Denne korridor er for smal,(men den korteste vej),? - - jeg troede på den for fem år siden, - - men Nej ikke længere.
3. Vi har en "Grøn kile" mellem Snekkersten og Espergærde, som også er udpeget i den rapport Jan Ilum henviser til, - det bliver nok her røret stikker op.
Uanset hvor Tunnelrøret kommer i land, har Helsingør en udfordring, en udfordring der betyder LIV eller DØD for Helsingør, - Nemlig til og frakørselsforholdene.
En optimal infrastruktur i forhold til den nye tunnelforbindelse og RING5 er altafgørende for Helsingør´s overlevelse, såvel som selvstændig Kommune som en by af betydning i Øresundsregionen, - Mislykkes det, og tager Kommunen ikke udfordringen op, vil Helsingør for altid være "et lille hul, lidt til venstre på vej mod nord" (beliggende i Fredensborg-Humlebæk eller Hillerød Kommune.).
Optimale til og frakørselsforhold kræver store landanlæg (også derfor tror jeg på "den grønne kile"), - Lige der hvor Forsyning Helsingør Har planlagt at opføre en Genbrugsplads og et præstige domicil til 500 Mio, - Som var meget bedre placeret i Skibstrup.
Det store areal, centralt, beliggende lige ved den nye RING5 skal heller ikke bruges til en genbrugsplads, men skal "SÆLGES" til 4000 nye højteknologiske arbejdspladser når den faste forbindelse står færdig og vi ved hvor og hvor meget plads landanlæggene optager.
Jeg mener faktisk byrådet behandler sagen og tager endelig stilling på mandag d. 27/4.
Jeg kan kun anbefale SAMTLIGE byrådsmedlemmer, - - STEM DET FORSLAG NED, DET ER LIV ELLER DØD OG DEN STØRSTE FORBRYDELSE MOD HELSINGØR OVERHOVEDET.
BIOGAS EVENTYRET ER EN TING OG DATID, MEN DEN FORBRYDELSE HER ER VÆRRE, OG KAN IKKE BARE FORTRYDES!
LÆS OGSÅ: Forsyning Helsingør´s præstige projekt ER
HUL I HOVEDET