Hvem bærer ansvaret for Udrejsecenter Sjælsmark ?
Og hvem skal straffes når forbrydelsen er sket ?
Den siddende regering
kan frigøre sig for ansvar ved, jfr. "Danmark i bedre balance" at
udflytte de ca. 150-200 arbejdspladser Udrejsecenteret afleder.
 |
Hvem kan drages til ansvar når
forbrydelsen er sket.? |
Der er ingen tvivl om at den til enhver tid siddende justitsminister bærer
ansvaret, spørgsmålet er hvornår den ansvarspådragelse træder i kraft,? -
hvornår kan man sige det er den tidligere eller nuværende justitsminister.? -
Eller er det beslutningstageren Morten Bødskov (S) der bærer hele det strafbare
ansvar.?
I sagen Udrejsecenter Sjælsmark, er der ikke nogen tvivl om at
udlændingestyrelsen har forbrudt sig mod Straffelovens § 141 ved at lyve om de
faktiske forhold, eller fortie sandheden om den reelle fare for de
omkringboende.
Uddrag af straffeloven § 141
"Den eller de der har kendskab til"
En forbrydelse, der medfører fare for menneskers liv eller velfærd
eller for betydelige samfundsværdier, tilsigtes begået, og som ikke gør,
hvad der står i hans magt, for at forebygge forbrydelsen eller dens følger,
om fornødent ved anmeldelse til øvrigheden, straffes, hvis forbrydelsen
bliver begået eller forsøgt, med bøde eller fængsel indtil 3 år.
 |
Afvist asylansøger dræbte alle i en bus på vej fra Bergen til Oslo,
heriblandt en pige på 19 år og en svensk mand i 50’erne, der lå dræbte på gulvet. Stukket og hakket
ihjel. |
Allerede ved den seneste episode natten til tirsdag den 29. september 2015,
hvor en betjent blev stukket ned. Gerningsmanden stak betjenten flere gange med en kniv angiveligt både i halsen og i maven.
Ifølge politiets oplysninger var gerningsmanden en 25-årige statsløs
Palestinenser der allerede havde fået afslag på asyl og havde det sidste
halve år opholdt sig i Udrejsecenter Sjælsmark, hvor han afventede hjemsendelse. PET har bekræftet, at de forud for overfaldet på betjenten har haft kendskab til
gerningsmanden, og det tyder på, at den 25-årige sympatiserer med Islamisk Stat (IS) og ønskede at rejse til Syrien eller Irak. PET mener derfor, det peger i retning
af at gerningsmanden er radikaliseret.
 |
PET og Politiet vidste at den 25-årige overfaldsmand forleden,
var IS-kriger for Islamisk Stat (IS). |
Der er således tale om at udlændingestyrelsen har begået "En
forbrydelse, der medfører fare for menneskers liv eller velfærd eller for
betydelige samfundsværdier" idet man allerede inden overflytning
til Udrejsecenter Sjælsmark vidste at den 25 årige gerningsmand var potentiel
farlig, og man derved udsatte det omkringliggende lokalsamfund for livsfare.
Der er heller ikke nogen tvivl om at såvel politiet, udlændingestyrelsen og
den daværende justitsminister Morten Bødskov(S), i forbindelse med hele beslutningen
(fra 2013) om at placere et udrejsecenter i Sjælsmark´s nedlagte
kasernebygninger, har
været klar over at en så voldsom koncentration med to af landets største
flygtningecentre inden for en radius af kun to kilometer, ville "medføre fare for menneskers liv eller velfærd
eller for betydelige samfundsværdier" . - Livsfare er
dokumenteret ved en række hændelse begået af afviste asylansøgere i udlandet
(se artikel
Norge: http://smilingdanmark.dk/Nyheder.aspx?Art=82#Video)
og nu det seneste knivoverfald den 29. september 2015, som såvel en børnefamilie i
lokalsamfundet kunne være offer for.
Forringelse af "velfærd,
livskvalitet eller for
betydelige samfundsværdier" , dokumenteres ved at, efter det
seneste knivoverfald, tør ingen i lokalområdet bevæge sig uden for
låste døre og vinduer efter mørkets frembrud, og i dagtimerne fortrækker man
sig igen til aflåste døre når beboere fra Udrejsecenter Sjælsmark (afviste
asylansøgere) jævnligt bevæger sig
frit i haverne og på privat ejendom i lokalsamfundet.
"Fare for og forringelse af betydelige samfundsværdier"
Dokumenteres ved at den voldsomme koncentration sker i en af landetst rigeste
kommuner, med en af landets højeste grund og ejendomsværdier (samfundsværdier), der ved placering af
Udrejsecentret i Sjælsmark Kasernebygninger, betyder et direkte afledt tab af
"betydelige
samfundsværdier" for
borgerne i Hørsholm og det omkringliggende lokalsamfund, der er mere end 10 -12
gange højere end det vil koste at bygge et helt nyt center, indrettet til
formålet, et mere egnet sted i landet.
 |
PET, Udlændingestyrelsen og Nordsjællands Politi
LYVER og tilbageholder vigtige oplysninger. |
Der er ingen tvivl om at Nordsjællands Politi har fået materiale fra
PET, Københavns Politi og udlændingestyelsen, (eller burde have, i
forbindelse med de krævede for-undersøgelser inden beslutningen om placering af udrejsecentret allerede i 2013) som »der så vidt ses« ikke har været fremme i den officielle redegørelse og besvarelser, som politiet har afgivet om sagen, og
er ej heller oplyst ved de mange "trykhedsskabende" borgermøder. Med andre ord:
Politiet har holdt væsentlig information tilbage, og politiets rolle bør undersøges og sættes op imod de anklager der er mod politiet i den verserende "Tibetsag".
(er politiet pålagt en tryghedsskabende opgave som tilfældet lignende var i
"Tibet sagen")
Jeg har hele tiden sagt at den daværende og beslutningstagende
justitsminister i 2013, Morten Bødskov(S), ved ikke at undersøge, lyve
om, og fortie konsekvenserne ved en så voldsom koncentration med to af landets
største asylcentre i en radius af kun 2 km. så tæt på hovedstaden, i
landets tættest befolkede område med de højeste ejendomsværdier(samfundsværdier), "ikke har gjort hvad der står i hans magt, for at forebygge forbrydelsen eller dens
følger",
og har derved pådraget sig et ansvar jfr. straffeloven § 141
og at dette bør anmeldes. Hvor meget vidste Morten Bødskov,? og
på hvilken baggrund tog han den fatale beslutning.?
 |
Du kan ikke se udkørslen til/fra kasernen, men det du kan ane til højre er busstoppestedet.
Standselængden er 240m, men der er kun 160 m til udkørslen, og når bussen holder her, kan der køre 10 lastbiler ud fra kaserneområdet, og du kan bare ikke se dem. - hvis der holder en bus og der samtidig kører en bil ud fra Landsbyvejen til venstre, er ulykken i kassen.
Stort
billede |
Efterfølgende har Lokalsamfundet omkring Sjælsmark kaserne, med opbakning
fra Hørsholm Kommune, rejst sag mod udlændingestyrelsen for ikke at ville
afbøde indlysende risici, og har indgivet stribevis af protester, hvorved også
tidligere Justitsminister Karen Hækkerup(S) i allerhøjeste grad er
bekendt med hele sagen og beslutningen om fejlplaceringen af Udrejsecenter
Sjælsmark, og er derfor også ansvarlig idet hun ej heller "har gjort hvad der står i hans/hendes magt, for at forebygge forbrydelsen eller dens
følger",
og har derved også pådraget sig et ansvar jfr. straffeloven § 141
Trafiksikkerhed ved Udrejsecenter Sjælsmark.
I forbindelse med den uheldige placering af udrejsecentret, har jeg tidligere
påpeget de farlige trafikforhold og at den meget øgede gående trafik der vil
opstå mellem Center Sandholm og Udrejsecentret ved en placering med en
gå-afstand på kun 2 km. vil medføre katastrofale trafikulykker med flere
trafikdrab, såvel af den gående som den kørende trafik. idet
til/frakørslen ligger i et hul i landskabet.
Her er
forbrydelsen/ulykken så vidt jeg er orienteret, endnu ikke sket/begået, men
det er ikke et spørgsmål om, - men hvornår det sker, og her vil det være
Udlændingestyrelsen og den siddende justitsminister
der har pådraget sig et strafbart ansvar jfr. straffeloven § 141
ved "ikke at have gjort hvad der står i hans/hendes magt, for at forebygge forbrydelsen eller dens
følger".
Der er allerede nu en voldsom forøgelse af
trafikken, og i dag huser udrejsecentret kun ca. 70 beboere. Centret er tænkt
nomineret til 1300 beboere. - altså en forøgelse af den farlige trafik vi allerede nu
kan se, med 20 gange, ligesom risikoen for knivoverfald (som vi lige har oplevet),
drab, daglig tyveri, usikkerhed og forringelse af livskvalitet bliver tilsvarende 20
gange værre.. http://www.smilingdanmark.dk/PDFMap/kasernen.htm
Slutteligt bærer beslutningstagerne i udlændingestyrelsen et ansvar, og har
ved at Lyve og fortie de faktiske forhold og den dokumenterede fare lokalbefolkningen udsættes
for, pådraget sig et strafbart forhold jfr. straffeloven § 141
ved "ikke at have gjort hvad der står i hans/hendes magt, for at forebygge forbrydelsen eller dens
følger",
Når Politiet og Udlændingestyrelsen har erfaring med, og kender adskillige
tilfælde af Vold, Drab og tyverier fra netop den gruppe asylansøgere fra
såvel Danmark som udlandet, der allerede er afvist og kun vinder tid
inden hjemsendelse ved at begå disse og yderligere kriminalitet, må man formode at
de allerede inden beslutningen om at placere netop denne gruppe afviste
asylansøgere i et af Danmark´s mest sårbare områder, tæt på
Hovedstaden, allerede var klar over at det ville betyde overhængende risiko for
en voldsom øget kriminalitet i området (området er i forvejen plaget af
kriminalitet fordi det er attraktivt og der er værdier at hente),
ligesom vi i forvejen ved at narko kriminalitet ofte/hovedsageligt udspringer
fra Center Sandholm, og en Kurrer kan nå København på fribillet på under 20
min, - bliver han standset, giver det bare "pote" ved forlængelse af
opholdet i Danmark med den tid en retsag nu varer. (narko kriminaliteten kunne
formentlig sænkes væsentligt hvis afstanden til Hovedstadens lukrative
narkomarked var væsentlig længere og uden fribillet, og med den numinerede
kapacitet ca. 1300 beboere, vil der herudover ligge ca. 150 -200 arbejdspladser
som regeringeringen har lovet til udflytning. "Danmark i bedre balance")
Bemærk at der i straffeloven § 141
står "straffes, hvis forbrydelsen
bliver begået eller forsøgt", (gælder også myndigheden)
Forbrydelsen ER begået, ER forsøgt og der ER tabt
"betydelige samfundsværdier" for
mange hundrede Mio. hvilket kun kan rettes ved at den nuværende justitsministe/ Udlændinge-, integrationsminister
omgør hele beslutningen om at placerer et udrejsecenter kun 2 km. fra Center
Sandholm, og/eller bygger et helt nyt
(som formentlig vil være billigere) et mere egnet sted i landet.
Se,
læs og udskriv artiklen på FDF
straffeloven § 141: http://www.themis.dk/searchinclude/lovsamling/Straffeloven_kap_15.html
Kan straffelovens § 141 anvendes her? - Ja, § 141 er ikke kun rettet mod "Gejstlige" eller landsforrædere. Derimod består der en anmeldelsespligt i medfør af straffelovens paragraf 141, som bestemmer straf for den
(også ministre og byrådsmedlemmer, du og jeg), der med viden om, at en alvorlig statsforbrydelse
eller en forbrydelse, der medfører fare for menneskers liv eller velfærd.
"ikke at have gjort hvad der står i hans magt, for at forebygge forbrydelsen eller dens
følger" - (det gælder alle forbrydelser der medfører fare for menneskers
liv eller velfærd, - ikke "kun statsforbrydelse", som man i øvrigt også kan betragte hele sagen som, idet der er rigtig mange menneskeliv i spil samt enorme velfærds og samfundsværdier der langt overstiger hvad det vil koste at opføre et helt nyt udrejsecenter et mere egnet sted i landet, hvilket jo er et
statsanliggende. - altså har vi her en "Statsforbrydelse")
- men i øvrigt er Straffelovens § 141 anvendt i adskillige domme og specielt i
forbindelse med Vold, trusler, forringelse af velfærd, livskvalitet
og samfundsværdier. - Læs artiklen her, hvor straffelovens § 141 omtales i en
anden sag af kriminaldommer Peter Gade. http://www.smilingdanmark.dk/PDFMap/straffelovens-fortolkning-Kristeligt-Dagblad.pdf
Rejses der sag mod de ansvarlige, kan man også sige at en forbrydelse i det
omfang vi her taler om, med så mange menneskers liv i fare, forringelse af
livskvalitet i et tæt befolket område hvor ingen tør gå ud efter mørkets
frembrud, flygter i panik og låser sig inde når afviste migranter traver rundt
og krænker privatlivets fred eller er på plyndringstogt, er en
"statsforbrydelse", ligesom de enorme samfundsværdiforringelser i
mange hundrede Mio. klassen i sig selv er en "statsforbrydelse" (De
mange usælgelige ejendomme i lokalsamfundet, som er blandt landets dyreste, er
en væsentlig forringelse af staten Danmark´s værdier, og kan derfor betragtes
som en "statsforbrydelse" i samme omfang som hvis hele området blev
tæppebombet med 80% ødelæggelse). - Især når det kunne afværges ved at
opføre et helt nyt og langt billigere udrejsecenter et andet og mere egnet
sted. - Bemærk også at kriminaldommer Peter Gade i sin artikkel
skriver at straffelovens § 141 er undtagelsesfri når den anvendes.
Læs også Domsmænd
udtaler at Byrådsmedlemmer skal straffes efter Straffelovens § 141 ved at
fortie sandheden eller ved ikke at sige noget - Byrådsmedlemmer skal sige noget pga. borgerpligt. Og hvis de ikke gør, så bør det medføre
straf efter Straffelovens § 141. - Ikke at sige noget er det samme som at lyve.
(her ser du også et uddrag af Straffelovens § 141)
Hele Europa er under pres fra migranter, og et udrejsecenter er nødvendigt i
landets interesse og situation, - ja og det skal integrationsministeren i
samråd med justitsministeren finde plads til, efter anvisning fra
udlændingestyrelsen/dansk flygtningehjælp. - Fint nok, men forbrydelsen ligger
i den geografiske placeringen, hvor følgevirkningen ved placering et mere egnet
sted, kunne deduceres til under 1/10, og man kunne spare forringelse af
samfundsværdier for mange mange hundrede Mio, ligesom kriminaliteten ved
placering i et mere tyndt befolket område med længere afstand og uden
fribillet til Hovedstadens lukrative narkomarked, kunne reducere kriminaliteten
meget væsentligt. - - - det ved ministrene PET - Politiet og
Udlandingestyrelsen. men har fortiet sandheden og har løjet om den faktiske
livsfare lokalbefolkningen er udsat for, og det straffes jfr. Straffelovens §
141 med op til 3 års fængsel til hver af de der har eller har haft kendskab til sagen.
"som ikke gør,
hvad der står i hans magt, for at forebygge forbrydelsen eller dens følger,"
Det gælder altså også 3 års fængsel til de ansvarlige i
udlændingestyrelsen fordi de har løjet, fortiet sandheden eller ved ikke om
fornødent at have anmeldt deres viden, ligesom der er 3 års
fængsel til politidirektøren for Nordsjællands politi for at "parere"
en bunden opgave og helt bevidst lyve om forholdene ved samtlige
"trykhedsskabende" møder med lokalbefolkningen.
Ingen kan påberåbe sig undtagelse eller uvidenhed idet såvel denne som
adskillige andre artikler, herunder også omkring trafiksikkerheden i området,
er fremsendt i PDF format pr. direkte mail til de respektive ministre og
styrelser.